11 Ekim 2013 Cuma

UÇAKTA CEP TELEFONU KULLANMAK

UÇAKLARDA CEP TELEFONU KRİZİ
Yeni uygulamada, telefonların sadece iniş ve kalkışta kapalı olması isteniyor. Kurallara yine uyulmadığı için aşağıdaki yazıyı kaldırmadım. (27.05.2022)


Her uçak yolculuğundan,  sonra cep telefonlarının uçuş öncesi toplanmasının zorunlu olması gerektiğini düşünüyorum. Aslında Ulaştırma Bakanlığı bu işi ciddiyetle incelemeli, uygulamaları da teknik verilere göre düzenlemeli, hızla bilinçlendirme kampanyaları oluşturulmalı. Ya da uygulanmasını sağlayamadığı kuralları kaldırmalı.
Cep telefonlarının uçuş anında sistemi net olarak etkileyip etkilemediği konusunda bir kesin sonuç yok. Ancak tüm telefonlar aynı anda açık olursa, oluşan elektromanyetik dalgaların gücü bazı teknik donanımları etkileyebilir diye biliyorum. Zaten telefonunuzu bir pusulanın yanına koyduğunuzda oluşan hareketliliği gözlemleyip fikir edinebilirsiniz. Yani kesin olmasa da bir risk var!
Havayolu yolcularının büyük bir bölümü uçak içinde cep telefonu kullanımından vazgeçmiyor. Hostesin “telefonların, uçağı terk edene kadar kapalı tutulması gerektiği” anonsunu yaptığı anda bile açık olanları görebilirsiniz.   Yasak olmasına karşın kullanmaya devam etmek bir ayrıcalık mı oluyor, anlayamıyorum. Diyelim ki küçük bir olasılık da olsa uçağın teknik donanımı sizin  gizli gizli kullandığınız telefon yüzünden kilitlendi. Kendi yaşamı neyse de masum pek çok kişiyi tehlikeye atacak kadar insanın aklı nasıl tutulur anlayamıyorum. Ya da sorumsuz başka bir yolcu yüzünden sizin yolculuğunuz tehlike içinde geçebilir. Çok kısa bir süre için online olamamak kişiye neler kaybettiriyor da kural çiğniyor, inat ediyor, merak ediyorum. Kişisel konuşmalar, yazışmalar için değer mi?
Yolcu olarak, uçak hareket halinde iken tanık olduğunuz aktif cep telefonu kullanımına itiraz etmeye kalkın, sonucunu izleyin. Küstah ve cahillik sentezi ile alacağınız cevaplar karşısında moraliniz bozulacaktır. Eğitimli birey(!) etiketi olan çok kişi bu kural ihlalini benimsiyor hatta ısrarcı oluyorsa, konu toplum uzmanlarının dikkatini çekmeli. Konuyu, gelişmemiş/gelişememiş toplum olmanın somut örneklerinden birisi olarak görüyorum. Kamu spotlarında işlenecek kadar önemli buluyorum. Çünkü bilinç eksikliğini bireysel olarak gidermek olası görünmüyor.

Son günlerde kullandığım bir söylem var.  “Kurallar başkasına uygulandığı sürece olsun, bize gelince illa ki ayrıcalık isteriz” düşüncesinin fazlası ile benimsediğini üzüntüyle izliyorum. Toplumsal çöküşler minik gibi görünen konular, olaylar ile izleniyor aslında.





                                                                                                                                                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder